جستجوگر پیشرفته سایت



خدا حافظی معصو مانه مهدوی کیا


روزی که قلب فوتبال ایستاد/برای مهدوی کیا
شاید تصمیم مهدی مهدوی کیا برای هجرت همیشگی به دیار ژرمن ها کمی ما جماعت ناسپاس را حداقل در برابر خودمان شرمنده کند

 

خداحافظی غریبانه مهدی مهدوی کیا تلنگر شدیدی بود به آنها که سالهاست بی دلیل لقب بهترین تماشاگران دنیا را به دوش می کشند و الفاظ پر طمطراقی به مانند یار دوازدهم و امثالهم این باور را در ما نهادینه کرده است که هواداری یعنی آنچه من و تو در سکوهای آزادی به منحصه ظهور می نشانیم

یار دوازدهمی که بارها در سالهای اخیر طعم تلخ حضورش را حس کرده ایم و این عنصر به معنای واقعی به شکل اهرمی وارونه به ضرر خودمان عمل کرده است . شاید لقب منحصر به فرد ترین تماشاگران دنیا لقب مناسب تری باشد . بی شک مقایسه حمایت 90 دقیقه ای مادریدیستاها و حضور بی دریغ بارسایی ها علیرغم شکست سنگین دور رفت برابر بایرن با آنچه تماشاگران ما نهایتا از دقیقه 75 به بعد انجام می دهند نتایج جالبی به همراه دارد.

انگار مفهوم  فوتبال 90 دقیقه ای برای ما هضم نشده است که از اواسط بازی ایران عربستان یا استقلال الهلال بر ضد بازیکن و مربی و مدیر و همه و همه فریاد حیا کن سر می دهیم.رفتار زشت و غیر منصفانه من و تو بود که چنین خداحافظی سردی برای مهدوی کیا رقم زد و کار به جایی کشید که اسطوره باشگاه پرسپولیس باید در بین تشویق تماشاگران سپاهان از فوتبال خداحافظی کند.


http://u.goal.com/277700/277782hp2.jpg

شدنی نبود اگر چند لحظه جدا از غم شکست حداقل یک صدا با کسی خداحافظی کنیم که یادمان نرفته است چگونه دینش را به ملت ایران ادا کرده است....

نگاه بغض آلود بازیکن تمام نشدنی و نماد ادب و نجابت در فوتبالی با رکیک ترین الفاظ روی سکوها عجین شده است حقیقتا تضادی مشمئز کننده را در اذهان تداعی می کرد.

بی شک این روزها تماشای یک فوتبال 90 دقیقه ای در کانون خانواده به یک پشتکار مثال زدنی در کم و زیاد کردن صدای تلویزیون نیازمند است که مبادا فضای مقدس خانواده با محیط چندش آور استادیوهای سراسر کشور آلوده شود.


http://u.goal.com/277800/277812hp2.jpg

عجیب نیست اگر در این فوتبال آنها که سالهاست تلویزیون و کنفرانس مطبوعاتی را با سیرک و تکه پرانی های بیمزه اشتباه گرفته اند  بی هیچ پیشینه ای در چرخه فوتبال و مربیگری به شکل حیرت انگیزی باقی مانده و افراد محجوبی به مانند جواد زرینچه و کریم باقری حتی رغبت به استادیوم آمدن هم نداشته باشند.

اشک های تلخ مهدی مهدوی کیا به یادمان آورد که ملتی خوش استقبال و بد بدرقه ای هستیم . در هیاهوی فوتبال و فینال و جام و قهرمانی حتی زحمت یک تشویق ساده و خشک و خالی را برای مردی که بارها لبخند به لبانمان نشانده بود ندادیم.

موشک خوش اخلاق و محجوبمان در نهایت تلخی و سکوت و با بدرقه سپاهانی ها از فوتبال کنار رفت تا بار دیگر به خاطرمان بیاید که با کریم باقری ها و عابدزاده ها چه کردیم و مقایسه این جریان با خداحافظی پپ گواردیولا در نیوکمپ حقیقت تلخی را برایمان تداعی کند و پوزخند ناخوشی به لقب بهترین تماشاگران دنیا هدیه بدهیم.

شاید تصمیم مهدی مهدوی کیا برای هجرت همیشگی به دیار ژرمن ها کمی ما جماعت ناسپاس را حداقل در برابر خودمان شرمنده کند که چه می شود که باید امثال عابدزاده و باقری و مهدوی کیا وهاشمیان و ....... را اینگونه دلزده می کنیم که حتی از حضور سمبلیک و مدیریتی در فوتبال هم گریزان هستند.

http://u.goal.com/277700/277734hp2.jpg

حتما آلبوم فوتبال ایران شرمنده ای کیایی خواهد بود که نتوانست آنگونه که می بایست با خالق زیباترین لحظه های فوتبالی ایران خداحافظی مفصلی داشته باشد.چهره غریبانه ات و بغض فرو خورده ات خراشی عمیق به قلب فوتبالی کشید که دیگر حقیقتا چهره دوست داشتنی در آن به ندرت یافت می شود...

 غیر طبیعی ست اگر همه چیزمان به همه چیزمان نیاید و مدیران و سکوها و کارشناسان و وزرا و همه و همه تسلسی سراسر زیبایی و لذت و موفقیت را دایر کنند که خودمان و خودشان را شیفته این فوتبال لعنتی کرده اند

 امروز وقتی کیای دوست داشتنی ما از فوتبال خداحافظی کرد باید قبول کرد تلنگری احساسی بود به ما آدم های به اصطلاح منطقی  !! حالا بماند واکنش آنهایی که بینهایت به تو علاقمند بودند .

منبع: گل دات کام

خودتان قضاوت کنی آلمانی  ها بهترند یا ما(ایرانی ها) معرفت آلمانی ها بهتر بود تا بعضی ها

تعداد بازديد : 146
مطالب مرتبط
صحبت های جالب نکونام بعدازجدایی از استقلال
نقاشی روی ماشین علی دایی!
عکس - حمایت جالب صادقی از برهانی به سبک لیدرها
فوتبال سرمربی پرسپولیس به افشاگری و از تماس دوست محسن قهرمان
کریمی: پدر و مادر فردوسی‌پور اشتباهی اسم او را "عادل " گذاشته‌اند!
پیشنهاد دوباره چینی‌ها به حدادی، کامرانی و صمد/ کاردوست به کویت می‌رود؟
ستاره های مسلمان فوتبال اروپا + تصاویر
اخبار ورزشی
بخش نظرات

کد امنیتی رفرش